Najczęstsze usterki alternatora
W budowie alternatora występują komponenty, które ulęgają zużyciu wynikające z eksploatacji. Szczotki, bieżnie pierścieni ślizgowy oraz łożyska moja określony czas pracy, który zależny jest od warunków w jakich użytkowany był pojazd.
Przebieg 200tyś-250 tyś kilometrów to przedział w którym istnieje spore ryzyko pojawienia się usterki alternatora, dlatego o regeneracji alternatora warto pomyśleć wcześniej, zanim jego usterka uniemożliwi nam dalsza jazdę.
Wszelkie nie prawidłowości w pracy alternatora, zazwyczaj zgłaszane są jego głośna pracą lub zapaleniem się czerwonej kontrolki z symbolem akumulatora na wskaźnikach deski rozdzielczej pojazdu. Możemy także zmierzyć ładowanie alternatora za pośrednictwem miernika, przykładając sondy pomiarowe do zacisków akumulatora. Zakres ładowania zależny jest od generacji alternatora, zapotrzebowania na prąd w chwili pomiaru, oraz stopnia rozładowania alternatora. W sporym uproszczenie, możemy przyjąć że ładowanie powinno się mieścić między 13,5V-14,5V.